XI Edycja GEZnO 9-11 listopada 2012

Informacje - Regulamin

Komunikat techniczny do pobrania

Termin
09-11 listopada 2012 r.
Miejsce
Pcim –  Beskid Makowski


Organizator: 
"Compass", 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
Jura Sport  Włodzimierz Dyzio
Małopolski Związek Biegu Na Orientację
Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów. 
Kategorie
KK- kobiety, wiek dowolny
MM - mężczyźni, wiek dowolny
MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny
VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min.90 lat.
VMM2 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 110 lat.
VMIX - weterani MIX, co najmniej jedna kobieta, suma wieku zawodników min. 90 lat.
R - Rekreacyjna -  skład dowolny
Forma zawodów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi  i zaznaczonymi na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Każdy zawodnik otrzymuje mapę i indywidulaną kartę startową. Karta startowa będzie zamocowana na stałe na czas rywalizacji na nadgarstku zawodnika. Niedopuszczalne jest zrywanie karty startowej z nadgarstka.  
Zadaniem uczestników jest  zaliczenie jak największej ilości punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. Zespół, który zdobędzie wszystkie punkty kontrolne  (lub najwięcej punktów kontrolnych) w najkrótszym czasie wygrywa zawody.
Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap (E1)zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap  (E2)w niedzielę. Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie (start masowy).  Na drugim etapie start najlepszych zespołów handicapowy (do 60 minut straty), pozostałe zespoły startują razem. 
Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.
Wyposażenie uczestników 
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.
Dokładne parametry trasy liczone w liniach prostych oraz liczba PK (punktów kontrolnych) w danej kategorii na E1i E2
KK: 22,4 + 19,5 km (11 i 8 PK)
MM: 30,5 + 26,2 km (15 i 13 PK)
MIX: 25,6 + 20,4 km (13 i 9 PK)
VMM1: 25,6 + 16,9 km(13 i 8 PK)
VMM2: 21,5 + 16 km (11 i 8 PK )
VMIX: 21,8 + 16,8 km (11 i 9 PK)
R (Rekreacyjna): 16,8 + 15,8 km (4 i 5 PK)
Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.
Limit czasu na pokonanie trasy: E1 - 8 godz. w każdej kategorii, E2 - 7 godz. 
Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (zalaminowane folią). Mapy będą w skali dla E1 - 1:40000 oraz E2 - 1:35000 ( kat. MM na E2- 1:45000). Format mapy A4. 
Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć lampion oraz perforator oznaczony kodem punktu kontrolnego. Dodatkowo w okolicy PK jest znak lampionu wymalowany sprayem oraz  biało-czerwona kartka z kodem.
W przypadku jednoznacznej obecności na pk ( znak na drzewie, kartka z kodem)  i  braku perforatora   prosimy   o kontunuowanie zawodów i  poinformowanie organizatora na mecie.
Warunki klasyfikacji zespołów
Do sklasyfikowania wymagane jest zaliczenie co najmniej  połowy trasy, ·to znaczy :
dla Etapu 1 dla kategorii: KK: (6 pk);  MM: (8 PK); MIX: (7 PK); VMM1: (7 PK); VMM2: (6  PK );
VMIX: (6 pk);R (Rekreacyjna): (3 PK)

Dla Etapu 2 dla kategorii : KK: (5 pk);  MM: (7 PK); MIX: (5 PK); VMM1: (5 PK); VMM2: (5 PK );
VMIX: (5 PK);R (Rekreacyjna): (3 PK)

Limit czasu na pokonanie trasy: E1 - 8 godz. w każdej kategorii, E2 - 7 godz.
Zgłoszenie się na mecie po limicie czasu skutkuje dyskwalifikacją.
O wyniku zespołu decyduje ilość punktów kontrolnych, które zaliczył zespół i czas ukończenia trasy. W pierwszej kolejności klasyfikowane są zespoły, które mają komplet punktów.  Następnie klasyfikowane są zespoły, którym brakuje jednego PK, następnie 2 PK, kolejno zespoły, którym brakuje 3 PK, 4 PK, itd. W obrębie danej grupy wyznacznikiem miejsca jest czas.
Na przykład : zespół, który zaliczył wszystkie punkty na trasie w czasie 7: 49 będzie wyżej w klasyfikacji niż zespół który ukończył trasę w 6: 56 ale nie ma jednego punktu kontrolnego. 
Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek urządzeń do nawigacji GPS.
Nagrody i świadczenia:
Organizator po każdym etapie zapewnia ciepły posiłek (regeneracyjny). 
Dyplomy i upominki dla 3 najlepszych zespołów w każdej kategorii.

Godzina startu
I etap - sobota (10.11.12 r.) - godz. 8:00. Start i meta w centrum zawodów.
II etap - niedziela (11.11.12 r.) - godz. 7: 30 - początek startu handicapowego
godz. 8: 30 - start masowy pozostałych zespołów.
Start i meta w centrum zawodów.
Ramowy program zawodów
Piątek (09.12.)
godz. 20 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów

Sobota (10.12.)
godz.06.00 - 7:30 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
godz. 8:00 - start masowy
godz. 13-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 16 - koniec limitu czasu , zamknięcie mety
godz. 13-18 - posiłek regeneracyjny dla zawodników


Niedziela (11.12.)
godz. 7:30 - początek startu handicapowego
godz. 8:30 - start masowy pozostałych zespołów
godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 15:30 - koniec limitu czasu , ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
godz. 11-15:30 - posiłek regeneracyjny dla zawodników
Sponsorzy

 

Interform