XIII edycja GEZnO 8-9 listopada 2014
Informacje - Regulamin
![](img/uk-flag-3.jpg)
Termin
8-9 listopada 2014 r.
Miejsce
Hańczowa - Beskid Niski
Baza Zawodów: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Hańczowej
Organizator:
"Compass", 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
Jura Sport Włodzimierz Dyzio
Piotr Pietroń LimaMaps
Małopolski Związek Biegu Na Orientację
Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów. Zalecamy ubezpieczenie NNW.
Nocleg
Organizator proponuje noclegi w internacie oraz na podłodze na sali gimnastycznej.
Internat (pokoje 4-6 osobowe z pościelą) 70 miejsc - cena 50 zł za 2 noce ( na osoboę)
Podłoga na sali gimanstycznej, 30 miejsc - cena 15 zł za 2 noce ( na osoboę)
Na dzień dzisiejszy wszystkie miejsca zostały już zarezerwowane.
Rezerwację przyjmujemy na maila: gezno@compass.krakow.pl
Opłatę należy uiścić razem z opłatą wpisowego.
Istnieje możliwość zamówienia śniadań (7,5 zł), obiadów (10 zł) i
kolacji (7,5 zł), które będą wydawane na stołówce w internacie. Zamówienia przyjmujemy na maila do 2 listopada.
Pamiętajcie, że po biegu w sobotę i niedzielę każdy zawodnik otrzyma bloczek na posiłek regeneracyjny. W ramach wpisowego.
Wpisowe i zgłoszenia
Zgłoszenia do 3 listopada 2014 r. poprzez formularz zgłoszeniowy.
Wysokość wpisowego:
przy wpłacie na konto do 5 listopada - 130 zł ( na zespół)
przy płatności gotówką w bazie zawodów - 150 zł
( na zespół)
Numer konta: 43 1050 1445 1000 0022 3383 4775
Dane do wpłaty: Jura Sport Włodzimierz Dyzio, ul. Rydla 6/15, 30-130 Kraków
W tytule wpłaty prosimy podać nazwę zespołu oraz
co obejmuje wpłata (wpisowe, nocleg, koszulki).
Wpłaty muszą znaleźć się na naszym koncie najpóźniej 5 listopada. Późniejszych wpłat nie akceptujemy!
Oficjalna koszulka zawodów
W tym roku przygotowujemy oficjalną koszulkę zawodów. Zamówienia na nią przyjmujemy razem z zgłoszeniem na zawody.
Koszt koszulki (niezależnie od rozmiaru): 30 zł.
Zamówienia na koszulki przyjmujemy do 26 października. Płatność tylko i wyłącznie na konto (można dokonać wspólnej opłaty z wpisowym i noclegiem).
Projekt koszulki:
Kategorie
KK- kobiety, wiek dowolny
MM - mężczyźni, wiek dowolny
MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny
VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 90 lat
VMM2 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 110 lat
VMIX - weterani MIX, co najmniej jedna kobieta, suma wieku zawodników min. 90 lat
R - Rekreacyjna - trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny
RX - trasa prosta nawigacyjnie ale długa (dystans porównywany jak MM)
Parametry tras: długość oraz przewyższenie liczone po optymalnym wariancie.
|
E t a p 1 |
E t a p 2 |
||||
Kat. |
Długość po |
Przewyższenie w (m) |
Liczba PK |
Długość po |
Przewyższenie w (m) |
Liczba |
MM |
42,1 |
2020 |
13 |
35,3 |
1700 |
100 |
MIX |
32,7 |
1535 |
11 |
29,1 |
1270 |
8 |
KK |
26,3 |
1230 |
10 |
25,3 |
1060 |
6 |
R |
22,0 |
1100 |
6 |
21,3 |
950 |
5 |
RX |
42,1 |
1490 |
6 |
38,6 |
1650 |
5 |
VMM1 |
31,0 |
1490 |
12 |
29,8 |
1390 |
8 |
VMM2 |
29,0 |
1360 |
111 |
28,5 |
1200 |
7 |
VMIX |
27,0 |
1150 |
9 |
23,9 |
1060 |
7 |
Forma zawodów i warunki klasyfikacji zespołów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi, które są zaznaczone na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Rozłączanie się zawodników karane jest dyskwalifikacją. Każdy zawodnik otrzymuje mapę i indywidualną kartę startową. Karta startowa będzie zamocowana na stałe na czas rywalizacji na nadgarstku zawodnika. Niedopuszczalne pod karą dyskwalifikacji zespołu jest zrywanie karty startowej z nadgarstka.
Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. O wyniku zespołu decyduje czas ukończenia trasy z uwzględnieniem kar czasowych.
Za ominięcie punktu kontrolnego naliczana jest kara, która podana jest na mapie obok PK (w zależności od punktu i kategorii jest to 45-180 minut).
Do sklasyfikowania wymagane jest zaliczenie połowy trasy, tzn. 50% + 1 punktów (przy 8 PK należy zaliczyć przynajmniej 5 PK, przy 7 PK należy zaliczyć 4 PK).
Limit czasu na pokonanie trasy w każdej kategorii dla obu etapów wynosi 8 godz. Za zgłoszenie się na mecie po limicie czasu naliczane są minuty karne: 5 minut karnych za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia. Spóźnienie większe niż 30 minut skutkuje dyskwalifikacją.
Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap (E1)zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap (E2)w niedzielę. Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie (start masowy). Na drugim etapie start najlepszych zespołów handicapowy (do 30 minut straty), pozostałe zespoły startują razem.
Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.
Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.
Wyposażenie uczestników
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.
Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (zalaminowane folią). Mapy będą w skali 1:35000 – 1:50000 w zależności od kategorii. Format mapy A4. Symbole na mapie zgodne z symbolami stosowanymi na mapach Compassu w skali 1:50000.
Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć pomarańczowo-biały lampion, perforator i kartka z opisem kodu punktu kontrolnego. Dodatkowo w okolicy PK jest znak lampionu wymalowany sprayem wraz z kodem punktu.
W przypadku jednoznacznej obecności na PK ( znak na drzewie, kartka z kodem) i braku perforatora prosimy o kontunuowanie zawodów i poinformowanie organizatora na mecie.
Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek urządzeń do nawigacji GPS ( nie dotyczy trasy R i RX )
Ramowy program zawodów:
Piątek (7 listopada)
godz. 20 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
Sobota (8 listopada)
godz. 6:00 - 7:30 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
godz. 8:00 - start masowy
godz. 13-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 16:00 - koniec limitu czasu
godz. 16:30 – zamknięcie mety – koniec limitu spóźnień
godz. 13-16:30 - posiłek regeneracyjny dla zawodników
godz. 18 - impreza ze slajdami
Niedziela (9 listopada)
godz. 7:00 - początek startu handicapowego
godz. 7:30 - start masowy pozostałych zespołów
godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 15:30 - koniec limitu czasu
godz. 15:45 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
godz. 11-15:45 - posiłek regeneracyjny dla zawodników