XIV edycja GEZnO 7-8 listopada 2015
Informacje - Regulamin
Termin
7-8 listopada 2015 r.
Miejsce
Piwniczna-Zdrój, Kosarzyska, Beskid Sądecki
Baza Zawodów: Ośrodek Wypoczynkowy Iskra
Organizator:
"Compass", 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów. Zalecamy ubezpieczenie NNW.
Nocleg
Noclegi dostępne na terenie Ośrodka Wypoczynkowego Iskra (w budynku głównym i pobliskiej Willi Arga). Rezerwacja noclegów bezpośrednio w recepcji ośrodka (tel: 18 446-41-20 lub 603-597-757).
Wpisowe i zgłoszenia
Zgłoszenia do 30 października 2015 r. poprzez formularz zgłoszeniowy.
Wysokość wpisowego:
przy wpłacie na konto do 30 października - 130 zł (za zespół)
przy płatności gotówką w bazie zawodów - 150 zł
(za zespół)
w kategorii R za każdą dodatkową osobę opłata w wysokości połowy wpisowego.
Dane do przelewu:
tytuł przelewu : GEZNO 2015
Małopolski Związek Orientacji Sportowej
ul. Podchorążych 3
30-084 Kraków
98 1940 1076 3039 1053 0000 0000
Kategorie
KK- kobiety, wiek dowolny
MM - mężczyźni, wiek dowolny
MMX - mężczyźni, wiek dowolny, skrócona trasa MM
MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny
VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 90 lat
VMM2 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 110 lat
VMIX - weterani MIX, co najmniej jedna kobieta, suma wieku zawodników min. 90 lat
R - Rekreacyjna - trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny, mozliwy start w większym zespole (kilka osób). W przypadku zgłoszenia większej ilości osób, prosimy dopisać kolejne osoby w polu la zawodnika nr 2 po przecinku.
|
E t a p 1 |
E t a p 2 |
||||
Kat. |
Długość po |
Przewyższenie w (m) |
Liczba PK |
Długość po |
Przewyższenie w (m) |
Liczba |
KK |
25,0 |
2000 |
11 |
23,6 |
1860 |
9 |
MIX |
31,2 |
2600 |
11 |
28,2 |
1900 |
8 |
MM | 37,0 |
3100 |
16 |
36,0 |
2600 |
9 |
MMX | 24,7 |
1750 |
9 |
22,6 |
1780 |
7 |
VMIX | 23,2 |
1590 |
9 |
19,6 |
1260 |
6 |
VMM1 |
32,7 |
2600 |
12 |
28,1 |
1900 |
8 |
VMM2 |
26,0 |
1860 |
9 |
22,4 |
1800 |
9 |
R |
16,2 |
900 |
5 |
15,3 |
930 |
4 |
Forma zawodów i warunki klasyfikacji zespołów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi, które są zaznaczone na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Rozłączanie się zawodników karane jest dyskwalifikacją. Każdy zawodnik otrzymuje mapę i indywidualną kartę startową. Karta startowa będzie zamocowana na stałe na czas rywalizacji na nadgarstku zawodnika. Niedopuszczalne pod karą dyskwalifikacji zespołu jest zrywanie karty startowej z nadgarstka.
Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. O wyniku zespołu decyduje czas ukończenia trasy z uwzględnieniem kar czasowych.
Za ominięcie punktu kontrolnego naliczana jest kara, która podana jest na mapie obok PK (w zależności od punktu i kategorii jest to 60-180 minut).
Do sklasyfikowania wymagane jest zaliczenie połowy trasy, tzn. 50% + 1 punktów (przy 8 PK należy zaliczyć przynajmniej 5 PK, przy 7 PK należy zaliczyć 4 PK).
Limit czasu na pokonanie trasy w każdej kategorii dla obu etapów wynosi 8 godz. Za zgłoszenie się na mecie po limicie czasu naliczane są minuty karne: 5 minut karnych za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia. Spóźnienie większe niż 30 minut skutkuje dyskwalifikacją.
Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap (E1) zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap (E2) w niedzielę. Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie (start masowy). Na drugim etapie start najlepszych zespołów handicapowy (do 30 minut straty), pozostałe zespoły startują razem.
Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.
Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.
Wyposażenie uczestników
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.
Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (zalaminowane folią). Mapy będą w skali 1:35000 – 1:50000 w zależności od kategorii. Format mapy A4. Symbole na mapie zgodne z symbolami stosowanymi na mapach Compassu w skali 1:50000.
Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć pomarańczowo-biały lampion, perforator i kartka z opisem kodu punktu kontrolnego. Dodatkowo w okolicy PK jest znak lampionu wymalowany sprayem wraz z kodem punktu.
W przypadku jednoznacznej obecności na PK (znak na drzewie, kartka z kodem) i braku perforatora prosimy o kontunuowanie zawodów i poinformowanie organizatora na mecie.
Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek urządzeń do nawigacji GPS (nie dotyczy trasy R).
Ramowy program zawodów:
Piątek (6 listopada)
godz. 20 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
Sobota (7 listopada)
godz. 6:00 - 7:30 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
godz. 8:00 - start masowy
godz. 13-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 16:00 - koniec limitu czasu
godz. 16:30 – zamknięcie mety – koniec limitu spóźnień
godz. 13-16:30 - posiłek regeneracyjny dla zawodników
godz. 18:00 - impreza ze slajdami
Niedziela (8 listopada)
godz. 7:00 - początek startu handicapowego
godz. 7:30 - start masowy pozostałych zespołów
godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 15:30 - koniec limitu czasu
godz. 15:30 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
godz. 11-15:45 - posiłek regeneracyjny dla zawodników