XV edycja GEZnO 12-13 listopada 2016
Informacje - Regulamin
Termin
12-13 listopada 2016 r.
Miejsce
Zawoja - Wełcza, Beskid Żywiecki
Baza Zawodów: Szkolne Schronisko Młodzieżowe Zawoja - Wełcza
Organizator:
Małopolski Związek Orientacji Sportowej, 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów. Zalecamy ubezpieczenie NNW.
Nocleg
Wszystkie miejsca w schronisku młodzieżowym są już zarezerwowane.
Wpisowe i zgłoszenia
Zgłoszenia do 3 listopada 2016 r. poprzez formularz zgłoszeniowy.
Wysokość wpisowego:
przy wpłacie na konto do 30 września - 130 zł (za zespół)
przy wpłacie na konto do 3 listopada - 140 zł (za zespół)
przy płatności gotówką w bazie zawodów - 160 zł
(za zespół)
Dane do przelewu:
tytuł przelewu : GEZNO 2016
Małopolski Związek Orientacji Sportowej
ul. Podchorążych 3
30-084 Kraków
98 1940 1076 3039 1053 0000 0000
Kategorie
KK- kobiety, wiek dowolny
MM - mężczyźni, wiek dowolny
MMX - dowolnie, wiek dowolny, skrócona trasa MM, krócej niż w MIX-ach
MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny
VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 90 lat
VMM2 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 110 lat
VMIX - weterani MIX, co najmniej jedna kobieta, suma wieku zawodników min. 90 lat
R - Rekreacyjna - trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny, mozliwy start w większym zespole (kilka osób). W przypadku zgłoszenia większej ilości osób, prosimy dopisać kolejne osoby w polu dla zawodnika nr 2 po przecinku.
|
E t a p 1 |
E t a p 2 |
||||
Kat. |
Długość po |
Przewyższenie w (m) |
Liczba PK |
Długość po |
Przewyższenie w (m) |
Liczba |
KK |
23 |
1380 |
9 |
20,5 |
1500 |
7 |
MIX |
30 |
1680 |
9 |
28 |
1800 |
7 |
MM | 38 |
2800 |
13 |
33 |
2500 |
10 |
MMX | 25 |
1560 |
8 |
23 |
1500 |
7 |
VMIX | 20 |
1230 |
8 |
19 |
1200 |
7 |
VMM1 |
30 |
1840 |
11 |
25,5 |
1700 |
9 |
VMM2 |
26 |
1500 |
7 |
22 |
1600 |
7 |
R |
14,5 |
860 |
4 |
13,6 |
540 |
4 |
Forma zawodów i warunki klasyfikacji zespołów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi, które są zaznaczone na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Rozłączanie się zawodników karane jest dyskwalifikacją. Każdy zawodnik otrzymuje mapę i indywidualną kartę startową. Karta startowa będzie zamocowana na stałe na czas rywalizacji na nadgarstku zawodnika. Niedopuszczalne pod karą dyskwalifikacji zespołu jest zrywanie karty startowej z nadgarstka.
Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. O wyniku zespołu decyduje czas ukończenia trasy z uwzględnieniem kar czasowych.
Za ominięcie punktu kontrolnego naliczana jest kara, która podana jest na mapie obok PK (w zależności od punktu i kategorii jest to 60-180 minut).
Do sklasyfikowania wymagane jest zaliczenie połowy trasy, tzn. 50% + 1 punktów (przy 8 PK należy zaliczyć przynajmniej 5 PK, przy 7 PK należy zaliczyć 4 PK).
Limit czasu na pokonanie trasy w każdej kategorii dla obu etapów wynosi 8 godz. Za zgłoszenie się na mecie po limicie czasu naliczane są minuty karne: 5 minut karnych za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia. Spóźnienie większe niż 30 minut skutkuje dyskwalifikacją.
Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap (E1) zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap (E2) w niedzielę. Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie (start masowy). Na drugim etapie start najlepszych zespołów handicapowy (do 30 minut straty), pozostałe zespoły startują razem.
Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.
Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.
Wyposażenie uczestników
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.
Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (zalaminowane folią). Mapy będą w skali 1:35000 – 1:50000 w zależności od kategorii. Format mapy A4. Symbole na mapie zgodne z symbolami stosowanymi na mapach Compassu w skali 1:50000.
Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć pomarańczowo-biały lampion, perforator i kartka z opisem kodu punktu kontrolnego. Dodatkowo w okolicy PK jest znak lampionu wymalowany sprayem wraz z kodem punktu.
W przypadku jednoznacznej obecności na PK (znak na drzewie, kartka z kodem) i braku perforatora prosimy o kontunuowanie zawodów i poinformowanie organizatora na mecie.
Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek urządzeń do nawigacji GPS (nie dotyczy trasy R).
Ramowy program zawodów:
Piątek (11 listopada)
godz. 20 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
Sobota (12 listopada)
godz. 6:00 - 7:30 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
godz. 8:00 - start masowy
godz. 13-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 16:00 - koniec limitu czasu
godz. 16:30 – zamknięcie mety – koniec limitu spóźnień
godz. 13-16:30 - posiłek regeneracyjny dla zawodników
godz. 18:00 - impreza ze slajdami
Niedziela (13 listopada)
godz. 7:00 - początek startu handicapowego
godz. 7:30 - start masowy pozostałych zespołów
godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 15:30 - koniec limitu czasu
ok. godz. 14-15 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
godz. 11-15:45 - posiłek regeneracyjny dla zawodników