XII Edycja GEZnO 8-10 listopada 2013
Informacje - Regulamin
Uwaga: Komunikat techniczny do pobrania
English buletin is available: here
Termin
08-10 listopada 2013 r.
Miejsce
Kamianna - Beskid Niski (Góry Grybowskie)
Baza Zawodów: Dom Pszczelarza w Kamiannej
Organizator:
"Compass", 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
Jura Sport Włodzimierz Dyzio
Piotr Pietroń LimaMaps
Małopolski Związek Biegu Na Orientację
Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów. Zalecamy ubezpieczenie NNW.
Noclegi
Noclegi w Domu Pszczelarza w Kamiannej ( baza zawodów):
Miejsca w pokojach 2,3,4,5,6 osobowych z pościelą i łazienką. Cena 70 zł/osobę/dwie noce (piątek/sobota; sobota/niedziela) Ilość 58.
Wszystkie miejsca w pokojach zostały już zarezerwowane.
Możliwość noclegu w pokojach na podłodze ( za zgodą wynajmujących). Cena 25 zł/os./dwie noce.
Miejsca na własnych karimatach na podłodze – dwie sale. W sumie 60 miejsc. Cena 20 zł/os./dwie noce.
Parking na miejscu.
Wszystkie miejsca zostały już zarezerwowane. Sporo wolnych miejsc w szkole.
Noclegi w Szkole w Kamiannej
(750 metrów od bazy zawodów). Miejsca na własnych karimatach na podłodze –5 sal, sanitariaty, prysznice. W sumie 60 miejsc. Cena 15 zł/os./dwie noce.
Problem z parkingiem. Pod szkołą miejsce na 3-4 samochody. Można parkować wzdłuż drogi pod szkołą.
32 wolnych miejsc.
Rezerwacja na adres gezno@compass.krakow.pl
Noclegi płatne na miejscu w bazie zawodów.
Kategorie
KK- kobiety, wiek dowolny
MM - mężczyźni, wiek dowolny
MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny
VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min.90 lat.
VMM2 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 110 lat.
VMIX - weterani MIX, co najmniej jedna kobieta, suma wieku zawodników min. 90 lat.
R - Rekreacyjna - trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny
RX - trasa prosta nawigacyjnie ale długa (dystans porównywany jak MM)
Forma zawodów i warunki klasyfikacji zespołów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi i zaznaczonymi na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Rozłączanie się zawodników karane jest dyskwalifikacją. Każdy zawodnik otrzymuje mapę i indywidulaną kartę startową. Karta startowa będzie zamocowana na stałe na czas rywalizacji na nadgarstku zawodnika. Niedopuszczalne pod karą dyskwalifikacji zespołu jest zrywanie karty startowej z nadgarstka.
Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. O wyniku zespołu decyduje czas ukończenia trasy z uwzględnieniem kar czasowych.
Za ominięcie punktu kontrolnego naliczana jest kara, która podana jest na mapie obok PK (w zależności od punktu i kategorii jest to 45-180 minut).
Do sklasyfikowania wymagane jest zaliczenie połowy trasy, tzn. 50% + 1 punktów (przy 8 PK należy zaliczyć przynajmniej 5 PK, przy 7 PK należy zaliczyć 4 PK).
Limit czasu na pokonanie trasy w każdej kategorii dla obu etapów wynosi 8 godz. Za zgłoszenie się na mecie po limicie czasu naliczane są minuty karne: 5 minut karnych za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia. Spóźnienie większe niż 30 minut skutkuje dyskwalifikacją.
Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.
Wyposażenie uczestników
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.
Dokładne parametry trasy liczone w liniach prostych, po wariancie oraz liczba PK (punktów kontrolnych) w danej kategorii na E1 i E2
|
E t a p 1 |
E t a p 2 |
||||
Kat. |
Długość po linii prostej (km) |
Długość po wariancie(km) |
Liczba PK |
Długość po linii prostej (km) |
Długość po wariancie(km) |
Liczba PK |
MM |
32,8 |
44,3/1630 |
14 |
29,4 |
38,5/1250 |
9 |
MIX |
26,6 |
33,1/1500 |
11 |
24,1 |
32,8/1080 |
7 |
KK |
22,7 |
27,1/1010 |
9 |
17,7 |
23,1/750 |
6 |
R |
13,5 |
20,3/810 |
7 |
12,7 |
21,5/770 |
6 |
RX |
- |
42,3/1290 |
8 |
- |
36,6/1130 |
7 |
VMM1 |
23,8 |
33,5/1405 |
11 |
20,0 |
27,5/950 |
7 |
VMM2 |
20,1 |
27,8/1050 |
8 |
16,9 |
23,0/810 |
6 |
VMIX |
20,5 |
28,0/1020 |
8 |
17,8 |
23,9/870 |
6 |
Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.
Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (zalaminowane folią). Mapy będą w skali 1:35000 – 1:50000 w zależności od kategorii. Format mapy A4. Symbole na mapie zgodne z symbolami stosowanymi na mapach Compassu w skali 1:50000.
Kategoria | Etap 1 |
Etap 2 |
MM |
1:50000 |
1:50000 |
MIX |
1:40000 |
1:45000 |
VMIX |
1:35000 |
1:35000 |
R |
1:35000 |
1:35000 |
RX |
1:45000 |
1:50000 |
VMM1 |
1:40000 |
1:35000 |
VMM2 |
1:35000 |
1:35000 |
KK |
1:35000 |
1:40000 |
Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć pomarańczowo-biały lampion, perforator i kartka z opisem kodu punktu kontrolnego. Dodatkowo w okolicy PK jest znak lampionu wymalowany sprayem wraz z kodem punktu.
W przypadku jednoznacznej obecności na pk ( znak na drzewie, kartka z kodem) i braku perforatora prosimy o kontunuowanie zawodów i poinformowanie organizatora na mecie.
Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek urządzeń do nawigacji GPS ( nie dotyczy trasy R i RX )
Wpisowe i zgłoszenia
Najpóźniej do 04 listopada 2013 r.
Kategorie: MM; VMM1, VMM2 - 120 zł od zespołu za dwa etapy.
Kategorie: MIX; VMIX, KK - 100 zł od zespołu za dwa etapy
Trasa Rekreacyjna: w przypadku składu mieszanego 100zł, skład męski 120 zł.
Wpisowe płatne na miejscu w bazie zawodów.
Nagrody i świadczenia:
Organizator po każdym etapie zapewnia ciepły posiłek (regeneracyjny).
Dyplomy i upominki dla 3 najlepszych zespołów w każdej kategorii.
Ramowy program zawodów
Piątek (08.13.)
godz. 20 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
Sobota (09.13.)
godz.06.00 - 7:30 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
godz. 8:00 - start masowy
godz. 13-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 16 - koniec limitu czasu
godz. 16.30 – zamknięcie mety – koniec limitu spóźnień
godz. 13-16.30 - posiłek regeneracyjny dla zawodników
godz. ok.18 - impreza ze slajdami lub ognisko ( zależy od pogody)
Niedziela (10.12.)
godz. 7:00 - początek startu handicapowego
godz. 7:30 - start masowy pozostałych zespołów
godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 15:30 - koniec limitu czasu
godz. 15:45 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
godz. 11-15:45 - posiłek regeneracyjny dla zawodników