XII Edycja GEZnO 8-10 listopada 2013

Informacje - Regulamin

Uwaga: Komunikat techniczny do pobrania
English buletin is available: here

Termin
08-10 listopada 2013 r.
Miejsce
Kamianna - Beskid Niski (Góry Grybowskie)

Baza Zawodów: Dom Pszczelarza w Kamiannej



Organizator:
 
"Compass", 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
Jura Sport  Włodzimierz Dyzio
Piotr Pietroń LimaMaps
Małopolski Związek Biegu Na Orientację

Uczestnictwo
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów.  Zalecamy ubezpieczenie  NNW.

Noclegi

Noclegi w Domu Pszczelarza w Kamiannej ( baza zawodów):
Miejsca w pokojach 2,3,4,5,6 osobowych z pościelą i łazienką. Cena 70 zł/osobę/dwie noce (piątek/sobota; sobota/niedziela) Ilość 58.
Wszystkie miejsca w pokojach zostały już zarezerwowane.
Możliwość noclegu w pokojach na podłodze ( za zgodą wynajmujących). Cena 25 zł/os./dwie noce.
Miejsca na własnych karimatach na podłodze – dwie sale. W sumie 60 miejsc. Cena 20 zł/os./dwie noce.
Parking na miejscu.
Wszystkie miejsca zostały już zarezerwowane.
Sporo wolnych miejsc w szkole.


Noclegi w Szkole w Kamiannej

(750 metrów od bazy zawodów). Miejsca na własnych karimatach na podłodze –5 sal, sanitariaty, prysznice. W sumie 60 miejsc. Cena 15 zł/os./dwie noce.
Problem z parkingiem. Pod szkołą miejsce na 3-4 samochody. Można parkować wzdłuż drogi pod szkołą.

32 wolnych miejsc.


Rezerwacja na adres gezno@compass.krakow.pl
Noclegi płatne na miejscu w bazie zawodów.

Kategorie

KK- kobiety, wiek dowolny
MM - mężczyźni, wiek dowolny
MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny
VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min.90 lat.
VMM2 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 110 lat.
VMIX - weterani MIX, co najmniej jedna kobieta, suma wieku zawodników min. 90 lat.
R - Rekreacyjna -  trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny
RX - trasa prosta nawigacyjnie ale długa (dystans porównywany jak MM)


Forma zawodów i warunki klasyfikacji zespołów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi  i zaznaczonymi na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Rozłączanie  się zawodników karane jest dyskwalifikacją. Każdy zawodnik otrzymuje mapę i indywidulaną kartę startową. Karta startowa będzie zamocowana na stałe na czas rywalizacji na nadgarstku zawodnika. Niedopuszczalne pod karą dyskwalifikacji zespołu jest zrywanie karty startowej z nadgarstka.  
Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. O wyniku zespołu decyduje czas ukończenia trasy z uwzględnieniem kar czasowych.
Za ominięcie punktu kontrolnego naliczana jest kara, która podana jest na mapie obok PK (w zależności od punktu i kategorii jest to 45-180 minut).
Do sklasyfikowania  wymagane jest zaliczenie połowy trasy, tzn. 50% + 1 punktów (przy 8 PK należy zaliczyć przynajmniej 5 PK, przy 7 PK należy zaliczyć 4 PK).
Limit czasu na pokonanie trasy w każdej kategorii dla obu etapów wynosi 8 godz. Za zgłoszenie się na mecie po limicie czasu naliczane są minuty karne: 5 minut karnych za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia. Spóźnienie większe niż 30 minut skutkuje dyskwalifikacją.

Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap (E1)zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap (E2)w niedzielę. Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie (start masowy). Na drugim etapie start najlepszych zespołów handicapowy (do 30 minut straty), pozostałe zespoły startują razem. 
Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.


Wyposażenie uczestników 
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.

Dokładne parametry trasy liczone w liniach prostych, po wariancie oraz liczba PK (punktów kontrolnych) w danej kategorii na E1 i E2


 

E t a p  1

E t a p  2

Kat.

Długość po linii prostej (km)

Długość po wariancie(km)
Przewyższenie w (m)

Liczba PK

Długość po linii prostej (km)

Długość po wariancie(km)
Przewyższenie w (m)

Liczba PK

MM

32,8

44,3/1630

14

29,4

38,5/1250

9

MIX

26,6

33,1/1500

11

24,1

32,8/1080

7

KK

22,7

27,1/1010

9

17,7

23,1/750

6

R

13,5

20,3/810

7

12,7

21,5/770

6

RX

-

42,3/1290

8

-

36,6/1130

7

VMM1

23,8

33,5/1405

11

20,0

27,5/950

7

VMM2

20,1

27,8/1050

8

16,9

23,0/810

6

VMIX

20,5

28,0/1020

8

17,8

23,9/870

6

 

Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.

Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (zalaminowane folią). Mapy będą w skali 1:35000 – 1:50000 w zależności od kategorii. Format mapy A4. Symbole na mapie zgodne z symbolami stosowanymi na mapach Compassu w skali 1:50000.

Kategoria

Etap 1

Etap 2

MM

1:50000

1:50000

MIX

1:40000

1:45000

VMIX

1:35000

1:35000

R

1:35000

1:35000

RX

1:45000

1:50000

VMM1

1:40000

1:35000

VMM2

1:35000

1:35000

KK

1:35000

1:40000

Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć pomarańczowo-biały lampion, perforator i kartka z opisem kodu punktu kontrolnego. Dodatkowo w okolicy PK jest znak lampionu wymalowany sprayem wraz  z kodem punktu.
W przypadku jednoznacznej obecności na pk ( znak na drzewie, kartka z kodem)  i  braku perforatora   prosimy   o kontunuowanie zawodów i  poinformowanie organizatora na mecie.


Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek urządzeń do nawigacji GPS ( nie dotyczy trasy R i RX )

Wpisowe i zgłoszenia

Najpóźniej do 04 listopada 2013 r.

Kategorie: MM; VMM1, VMM2 - 120 zł od zespołu za dwa etapy.
Kategorie: MIX; VMIX, KK - 100 zł od zespołu za dwa etapy
Trasa Rekreacyjna: w przypadku składu mieszanego 100zł, skład męski 120 zł.

Wpisowe płatne na miejscu w bazie zawodów.


Nagrody i świadczenia:
Organizator po każdym etapie zapewnia ciepły posiłek (regeneracyjny). 
Dyplomy i upominki dla 3 najlepszych zespołów w każdej kategorii.

Ramowy program zawodów


Piątek (08.13.)
godz. 20 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
Sobota (09.13.)
godz.06.00 - 7:30 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów
godz. 8:00 - start masowy
godz. 13-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 16 - koniec limitu czasu
godz. 16.30 – zamknięcie mety – koniec limitu spóźnień
godz. 13-16.30 - posiłek regeneracyjny dla zawodników
godz. ok.18 - impreza ze slajdami lub ognisko ( zależy od pogody) 

Niedziela (10.12.)
godz. 7:00 - początek startu handicapowego
godz. 7:30 - start masowy pozostałych zespołów
godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 15:30 - koniec limitu czasu
godz. 15:45 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród
godz. 11-15:45 - posiłek regeneracyjny dla zawodników

Sponsorzy

Interform

Partnerzy